Ouders, leerling en school zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de leerling. Hierbij heeft ieder een eigen rol. Een goede samenwerking tussen school en ouders draagt bij aan een optimale ontwikkeling van het kind. Het uitspreken van verwachtingen naar elkaar toe leidt tot een grote betrokkenheid van alle partijen. Iedereen weet dan waar hij/zij aan kan werken. Dit kan te maken hebben met werkhouding, vaardigheden te leren op sociaal emotioneel gebied als op het oefenen van cognitieve vaardigheden op school en thuis. Wij willen onder andere graag actieve, enthousiaste leerlingen die vragen stellen, die zelfstandig zijn, zichzelf kennen en betrokken bij de ander zijn, zichzelf kunnen presenteren en kennis weten en weten op te zoeken. Wij stimuleren ouders om vooral veel voor te lezen, met hun kind te praten en ze vragen te leren stellen. Vraag aan uw kind, welke vraag het vandaag op school gesteld heeft en of hij/zij van het antwoord iets geleerd heeft. Daarnaast vinden kinderen het altijd fijn als hun ouders even in de klas komen kijken naar zijn of haar werk. Dit mag natuurlijk altijd, het liefst na schooltijd.